De zondag in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu De zondag in Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu

De zondag in Boedapest

Door: Joëlle, Erica, Janouk, Monique en Rachel

25 Juli 2016 | Hongarije, Boedapest

Hoi lieve mensen,

Ook vandaag schrijven we weer een blog over deze dag. Vanochtend zijn we hier naar de kerk geweest. Alles was in het Hongaars dus eigenlijk begrepen we er niks van. Tijdens deze dienst was er een presentatie van een jeugdorganisatie. Ze ondernemen veel activiteiten in de dorpen hier omheen en willen zo andere jongeren bereiken. Na de dienst kwamen ze hier en hebben we samen met Attila en Livia en de jeugdorganisatie gegeten. We kregen soep, soort aardappelpuree met vlees en daarna toetjes. (Zie foto) Joëlle smikkelde daar hard van.
Na het eten zijn we bezig geweest met knutselwerkjes voorbereiden voor de komende weken. Dit bleek iets meer werk te zijn dan we dachten, maar het is ons gelukt (:
Hierna hebben we rustig aan gedaan: lekker in de schommelstoel schommelen en een boek lezen.
'S avonds hebben we hier gegeten. Het begrip 'klein beetje' verschilt nogal bij Livia en Janouk. Janouk kreeg een heel bord vol met heerlijke aardappelpuree.
Daarna hebben we met elkaar nog een Bijbelstudie gedaan. Janouk had die voorbereid. Het was een mooie Bijbelstudie die ging over Spreuken 31 en over je talenten. Het was zeer boeiend. We hebben ook wat liedjes gezongen met een nogal valse gitaar.
Als groep beginnen we al goed aan elkaar te wennen, het is erg gezellig.
Morgenochtend komen de kindertjes, we kijken daar erg naar uit.

Groetjes van ons

• 25 Juli 2016 - 17:31

Alice Hensbergen:

Lieve, mensen
    Klinkt gelukkig , dat het allemaal naar wens verloopt, en dat jullie het goed met elkaar kunnen vinden , helemaal TOP !!
    Nu morgen , dat is natuurlijk 'super'spannend , maar weet zeker dat het jullie gaat lukken , want met zullen lieve mensen en saamhorigheid , kunnen de kinderen het niet beter treffen !!
    Heel veel plezier met de voorbereiden , en morgen succes

Liefs, Alice