Drie dagen in een - Reisverslag uit Suchohrdly, Tsjechische Republiek van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu Drie dagen in een - Reisverslag uit Suchohrdly, Tsjechische Republiek van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu

Drie dagen in een

Door: Erica, Rachel, Monique, Janouk en Joëlle

30 Juli 2016 | Tsjechische Republiek, Suchohrdly

Na een aantal dagen eindelijk weer eens een blog. We hebben besloten om iets minder vaak te bloggen, omdat de dagen veel op elkaar lijken.
Donderdag hebben we erg leuk met de kinderen gedanst. Wat waren de enthousiast! Jongetjes die normaal stil waren kwamen ook ineens helemaal los en Monique had er de perfecte outfit voor aangetrokken #felgekleurdesportkleren ;).
Door het gewapper en gewaai tijdens het knutselwerkje verliep dit niet helemaal zoals gepland. Hier kan het dus ook stormen, maar daarna is het al snel weer lekker warm :).
De volgende dag was weer net zo gezellig als daarvoor. Met onze slaaphoofden zijn we uit bed gestapt en begonnen we aan de ochtendgymnastiek. Het was de laatste dag van de kinderen en dat was goed aan ze te merken. Ze waren lekker uitgelaten en klierden erop los. Via Attila, die voor tolk speelde hebben we de kindertjes toegesproken en zij ons. Superschattig en erg bijzonder, ze waardeerden ons werk! Na zo'n twee uur de bus verwachten kwam hij dan ook echt en was het moment van afscheid daar. De aller- allerlaatste knuffels, szia's en bye bye's werden gedaan, en de bus, vol met kindertjes vertrok uit het zicht,er gierende banden.
We zijn erg dankbaar voor deze week en alles wat we hebben kunnen doen, en missen ze nu al. We hebben alle foto's uitgewisseld op de app, vooral Rachel bracht een lading hartverwarmende foto's in :). Terugkijken en genieten!
Vandaag (zaterdag) hebben alles schoongemaakt, opgeruimd en gewassen. We verlangen allemaal wel een klein beetje terug naar de Nederlandse dingen. Rachel verlangt alleen nog maar naar cola, Erica naar koeienmelk, Monique naar een broodje kroket met satesaus, Joëlle naar hagelslag en Janouk naar pizza :)
Wij gaan er nog even van dromen en ons verheugen op morgen. We hopen naar een kerk in een Romadorp te gaan en te lunchen bij Attila en Livia.
En oja, moeders, heel veel succes volgende week met de was :) Alles ruikt naar grondwater, dus we missen mama's frisse was ;).
Tot de volgende keer!!

• 30 Juli 2016 - 21:23

Alice:

Lieve, meiden
    Wat ziet dat er super leuk uit, je ziet de kinderen zo genieten , jullie hebben heel veel werk verricht en ontzettend goed geslaagd !! Geniet nog lekker na met elkaar , en wat de Nederlandse behoeftens betreft , denk dat dat helemaal goed gaat komen als jullie terug zijn ! Meiden ben trots op jullie TOP !!! Groetjes Alice

• 31 Juli 2016 - 20:44

Hilde:

Tjonge meiden, zijn jullie nu in tsjechie? Hele wereldreis hoor!:P

Pssst: de oekrainese vlag is geel met blauw:)