Opnieuw genieten! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu Opnieuw genieten! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu

Opnieuw genieten!

Door: Rachel, Erica, Janouk, Joelle, Monique

26 Juli 2016 | Hongarije, Boedapest

Jonapot! :-)

Vandaag was het alweer de tweede dag met de kinderen en zaten we om 8.00 uur aan het ontbijt. We kregen heerlijke warme pap met een soort van bruine suiker, jammie. :-) Na het ontbijt hebben we een tijdje gespeeld tot aan het Bijbelverhaal. Deze ging over Adam/Eva en de zondeval. Voor de middag hadden we hier een leuk knutselwerkje bij bedacht. Dit vonden ze erg leuk om te doen. We hebben vandaag vooral heel veel met de kinderen gespeeld, het wordt steeds leuker, doordat ze aan ons wennen en wij hen ook beter leren kennen. Het zijn zulke schatjes! :-) In de middag veranderden alle kinderen in tijgers, prinsessen, vlinders en andersoortige creaturen, door onze hooggekwalificeerde schminkkunsten. En ja dat hadden we echt! De kinderen vonden het zo mooi dat ze het direct gingen afwassen en nog een keer wilden. Bij het middageten kregen we trouwens iets wat leek op oliebollen. Erg lekker, die lusten we elke dag wel! Het avondeten was op zijn Italiaans.. spaghetti di mama! Ook wat we kennen :-) 's Avonds hebben we met de kinderen gedanst op het themalied van deze week. De kinderen zijn enorm enthousiast en dansten er op los. Polonaise! Oja, leuk detail.. Nou ja leuk, het heeft vandaag voor het eerst geregend! En niet zo'n klein beetje ook. Gelukkig is het nu al weer droog..

Iets wat ons is opgevallen, is dat de leiding maar ook de kinderen voor elkaar best hard zijn. Dat is soms wel lastig om te zien, in Nederland zou dat niet kunnen/mogen.
Nou wij gaan nog even een uurtje bij de kinderen zitten totdat ze naar bed gaan. Tot morgen weer!

Liefs uit Oekraïne,

Rachel, Erica, Janouk, Joëlle en Monique

• 27 Juli 2016 - 20:32

Berdien:

Lieve Rachel (en de rest)
    Leuk om jullie ervaringen te lezen. Een toffe en een leerzame levenservaring denk ik!
    Lastig om te zien dat de mensen onderling hard zijn lijkt me. Wijsheid toegewenst in moeilijke momenten.
    Ik mis je zusje