Wat er aan vooraf ging? Leuke voorbereidingen! - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu Wat er aan vooraf ging? Leuke voorbereidingen! - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van oekrainewerkvakantie - WaarBenJij.nu

Wat er aan vooraf ging? Leuke voorbereidingen!

Door: Rachel, Erica, Joëlle, Janouk en Monique

18 Juli 2016 | Nederland, Rhenen

Dag lieve lezers,

Hierbij alvast een eerste reisverslag voordat we daadwerkelijk woensdag vertrekken (we vliegen om 17.30 uur vanaf Eindhoven met WizzAir W6 2274). Naast de reis zijn wij natuurlijk ook al wat maanden bezig met de nodige voorbereidingen om de vakantie voor de kinderen daar mogelijk te maken. En dat willen we uiteraard niet achterwege laten..

We hebben elkaar als groep meerdere keren ontmoet om te vergaderen over het ophalen van sponsorgeld voor het project en het invullen van de dagactiviteiten zoals de knutselwerkjes en de spelletjesmiddagen. Er zijn hele leuke dingen bedacht. Zo zullen we één middag invullen met een muziekmiddag, waar er op allerlei Nederlandse kinderliedjes wordt gedanst. Denk hierbij aan Tsjoe, Tsjoe, Wa en het vliegerlied. Kennen jullie die? Anders echt even opzoeken op Youtube hoor! Ook hebben we ideeën met activiteiten als voetbal, volleybal, springtouwen, zaklopen, schminken, waterspelletjes enzovoorts. Erg leuk dus!

Vanuit de stichting was het de bedoeling dat wij ongeveer 2500 euro aan sponsorgeld zouden ophalen en wij hebben ons met elkaar actief ingezet om dit te realiseren. Zo hebben we op 20 juni een uitgebreide High Tea gehouden met veel zoete/hartige hapjes en uiteraard thee, waarbij er zo'n 45 mensen zijn geweest en we ongeveer 500 euro hebben opgehaald. Super! Daarnaast was er sprake van een appelflappenactie door Joëlle waarbij we ook zo'n 500 euro hebben opgehaald en een frikadellen actie door Erica en Rachel op hun oude middelbare school met een opbrengst van meer 200 euro. Verder zijn er ook nog veel andere mensen, kerken enzovoorts uit onze nabije omgeving die het project hebben gesponsord! Onze dank aan iedereen die heeft bijgedragen! Mede dankzij jullie hulp zijn we de 2500 euro voorbij en kunnen de kinderen daar genieten van een mooie vakantie! Iedere euro die is opgehaald wordt aan dit project besteed. Onderschat jullie financiële bijdrage niet! Het gaat naar een plek waar de harten van kinderen al dan niet even gelukkig zijn en waar zij de mogelijkheid krijgen om God te leren kennen! Gaaf toch dat we dit met elkaar mogelijk hebben gemaakt? :-)

De laatste voorbereidingen hebben deze week plaats gevonden. Janouk en Monique zijn samen op pad geweest om de boodschappen te halen voor wat we nodig hebben voor de kinderen. Denk aan waterballonnen, sponzen, knutselspullen, schminksets en cadeautjes voor de kinderen.. Drie volle tassen die we mogen verdelen over onze koffers :-)

We hebben er heel veel zin in! Buiten de daadwerkelijke werkvakantie hebben wij er voor gekozen om eerder te gaan en dus van woensdag tot zaterdagmorgen eerst met de groep in Boedapest (Hongarije) te verblijven, juist ook om elkaar wat beter te leren kennen, voordat we samen met de kinderen zullen zijn. Zaterdagmorgen zullen wij dus doorreizen naar Oekraïne.

Zo nu hebben we jullie alvast op de hoogte gebracht van alles wat er aan vooraf ging! Nogmaals tof dat jullie ons volgen en we hopen dat jullie, door middel van deze blog, onze hartservaringen ook in Nederland van dichtbij zullen meebeleven :-)

Lieve groetjes en tot de eerstvolgende blog woensdagavond!
Rachel, Erica, Joëlle, Janouk en Monique

• 19 Juli 2016 - 15:56

Marie-José En Bert Gijsbertse:

Beste meiden, leuk dit alvast gelezen te hebben. Een goede voorbereiding toegewenst in het prachtige Boedapest. Daarna een gezegende tijd in Oekraïne. We zien uit naar het volgende bericht.

• 19 Juli 2016 - 22:44

Bart Kloosterman :

Goede reis meiden! We hopen dat jullie veel zien, leren en ondervinden. En jullie weten het he: Op bergen en in dalen, ja overal is God. Fijne tijd en grtz pa&ma Kloosterman